Aktuality (PŠÚ)

background image

Pomáháme školám k úspěchu

30. 1. 2023

Šárka Miková, členka odborného vedení

Dítě může mít jinak nastavený mozek než rodiče

Už známý švýcarský psychiatr Carl G. Jung kladl akcent na jedinečnost každého člověka a popsal odlišnosti ve vrozeném nastavení mozku. O jeho závěry se opřela psycholožka Šárka Miková, která tuto problematiku rozpracovala do Teorie typů. Se znalostí této typologie osobnosti lze podle ní ušít výchovu každému dítěti takříkajíc na míru. Díky tomu získá ty nejlepší předpoklady, aby bylo v životě spokojené a úspěšné.

Téma
Roky

Pomáháme školám k úspěchu

18. 1. 2023

Kdo říká, že škola má být zábavná, ten to nemá promyšlené, tvrdí Ondřej Hausenblas

Osobnost vzdělávání | Rozhovor s O. Hausenblasem patří do série: Rozhovory s laureáty Auly slávy ceny EDUína.

Pomáháme školám k úspěchu

16. 1. 2023

Dílny čtení považuji za velmi prospěšné, v naší škole je využíváme od 1. do 9. třídy a věříme, že žákům přináší velký užitek. 

Alena Horská, pedagogická konzultantka ZŠ Dobronín, Učitelský měsíčník, leden 2023

Pomáháme školám k úspěchu

9. 1. 2023

Miloš Šlapal, člen odborného vedení

Kdo více čte, lépe se učí i chová, říká učitel. Jak přitáhnout děti ke knihám?

Pomáháme školám k úspěchu

20. 12. 2022

Jak objevovat svět i sebe samotné? Děti se to učí na čtenářských a pisatelských dílnách

Kdy jste si naposledy vzali knížku a ponořili se do ní tak, že vás pohltila? Kdy jste se přistihli, že přemýšlíte třeba o jedné jediné větě, která vás v nějakém textu zasáhla opravdu do hloubky?

Pomáháme školám k úspěchu

18. 12. 2022

Když jsou na třídu dva, je víc času na práci i zábavu. Reportáž z tandemové výuky

Obsahově se pedagogové zdokonalují v rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu, do kterého je škola už deset let zapojena.

Pomáháme školám k úspěchu

13. 12. 2022

Jak jsme zaváděli dílny čtení ve třídě a ve škole

V dalším díle seriálu o dílnách čtení se seznámíme se zkušenostmi dvou základních škol – v Mostě a Třinci, které tento formát zavedly.

Pomáháme školám k úspěchu

5. 12. 2022

Lidé, čtěte!

Čtení, psaní a počítání jsou naše základní dovednosti. Odlišují nás od zvířat, posouvají kupředu. Přesto počet českých čtenářů klesá. Co s tím? Je čas vzít knihu opět do ruky.

Pomáháme školám k úspěchu

11. 11. 2022

Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství | 2. část

V dílně čtení se cítím dobře s knihami a ostatními čtenáři.

Pomáháme školám k úspěchu

2. 11. 2022

Základní škola ve Ždírci nad Doubravou přivítala 47 pedagogů z okolních škol

Základní škola ve Ždírci nad Doubravou přivítala 47 pedagogů z okolních škol

Pomáháme školám k úspěchu

11. 10. 2022

Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství | 1. část

Základním zdrojem, z kterého může žák čerpat při svém růstu ke čtenářské a kritické gramotnosti, je prožitkové čtenářství.

Pomáháme školám k úspěchu

23. 9. 2022

Letní škola Pomáháme školám k úspěchu

Společné učení a sdílení zkušeností

Pomáháme školám k úspěchu

21. 9. 2022

Petr Šlemenda

Pomáháme školám k úspěchu: nově pod vedením Petra Šlemendy, s plánem na další rozšíření