Skupina pro prožitkové čtenářství projektu Pomáháme školám k úspěchu připravila výběr třinácti knih, které stojí za pozornost. Výběr reflektuje jejich dlouhodobé úsilí v oblasti rozvoje čtenářství a pisatelství na českých veřejných základních školách a může sloužit jako inspirace nejen pro čtenáře ale i pedagogy a širší veřejnost.
09. 12. 2025
1 minuta čtení
Projekt Pomáháme školám k úspěchu, který Nadace The Kellner Family Foundation realizuje od roku 2010, se systematicky věnuje podpoře výuky čtenářství a pisatelství na českých veřejných základních školách. Jedním z klíčových prvků této práce je rozvoj čtenářských dílen – pedagogického formátu, který vede žáky k hlubšímu porozumění textu, rozvoji kritického myšlení a vytváření dlouhodobého, pozitivního vztahu ke čtení.
Přečtěte si článek a zjistěte, jaké má čtení výhody.
Odborníci ze skupiny pro prožitkové čtenářství, která v rámci projektu působí, připravili tematicky i žánrově pestrý výběr třinácti knih. Tituly mohou inspirovat učitele při plánování čtenářských aktivit, nabídnout podněty pro práci v hodinách nebo rozšířit vlastní čtenářské obzory pedagogů i dalších zájemců o kvalitní literaturu.
Oksana Vasjakinová: Step (Maraton, 2025)
Lars Mytting: Lovci sobů (Argo, 2025)
Francesca Giannone: Listonoška (Metafora, 2025)
Timothée de Fombelle: Alma. Svoboda (Baobab, 2025)
Kassia St Clairová: Tajný život barev (Host, 2025)
Veronika González: Blízcí (Motto, 2025)
Dinosauři v ulicích – Antologie současné americké poezie (Odeon, 2025)
Muriel Barberyová: Nedokonalá bouře (Host, 2025)
Petr Borkovec: Nějaká Cécile a jiné (Fra, 2025)
Světlušky v rukávech: Hmyz v japonských básních waka a haiku 8.-20. století (DharmaGaia, 2024)
Emily Howesová: Malířovy dcery (Argo, 2025)
H. Lenoir: Felikracie (Baobab, 2025)
Chris Ware: Rusty Brown (Centrala, 2025)
2025 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION