Projekt zcela proměnil to, jak na škole učíme. Díky podpoře Nadace The Kellner Family Foundation u nás začala působit jako pedagogická konzultantka Jana Štybnarová. Přinesla k nám metody kritického myšlení a naučila nás společně uvažovat nad tím, jak naše výuka proměňuje učení žáků. A pro nový způsob práce postupně nadchla další a další učitele.
Do výuky ve všech ročnících jsme krok po kroku začlenili dílny a lekce čtení, potažmo práce s textem. Spolu s nimi rozvíjíme i pisatelství, a to jak prostřednictvím samostatných dílen, tak psaním v jednotlivých předmětech. To, jak učíme děti rozumět psanému slovu a vyjadřovat písemně vlastní myšlenky, se tak úplně změnilo.
Díky synergii všech zmíněných změn teď naši žáci aktivněji pracují v hodinách a zažívají při svém rozvoji mnohem více úspěchů. Zároveň vidíme, že se učí vyjadřovat své názory, respektovat názory druhých a kriticky přemýšlet nad informacemi, které jim poskytujeme. A z učitelů se stále více stávají spíš průvodci vzděláváním.
Roman Ziegler
ředitel, 8. ZŠ Most
Díky projektu jsme se na škole začali cíleně věnovat pedagogickému rozvoji našich učitelů. Z některých pedagogů se postupně stali interní lídři, kteří pomáhají v rozvoji svým kolegyním a kolegům. Náš tým pedagogických konzultantů navíc učitelům nabízí konzultace lekcí a dalších činností, poskytuje zpětnou vazbu a přináší do školy nová témata. A vznikly i učící se skupiny, ve kterých učitelé rozebírají práce svých žáků a zkoumají, jak se jim povedlo naplnit cíle hodiny.
Mnohem větší důraz teď také klademe na náladu ve škole. Snažíme se budovat dobré vztahy mezi učiteli a žáky, ale také uvnitř pedagogického sboru. I s tím nám pomáhají pedagogičtí konzultanti.
Díky synergii všech zmíněných změn teď naši žáci aktivněji pracují v hodinách a zažívají při svém rozvoji mnohem více úspěchů. Zároveň vidíme, že se učí vyjadřovat své názory, respektovat názory druhých a kriticky přemýšlet nad informacemi, které jim poskytujeme. A z učitelů se stále více stávají spíš průvodci vzděláváním.
Naši pedagogičtí lídři připravují pravidelná dvoudenní setkání pro učitele z připojených škol a ve spolupráci s našimi učiteli jim otevírají některé naše hodiny. Také se společně zamýšlíme nad lekcemi kolegů z připojených škol, které jsou často cennou inspirací i pro nás. Protože v projektu se nakonec stejně všichni učíme společně a navzájem.
Roman Ziegler
ředitel
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION