Hejného metoda v praxi

Hejného metoda v praxi

Hejného metoda v praxi
Podívejte se na další video z výuky matematiky Hejného metodou. Tentokrát na téma ZLOMKY.

Učitelka Jitka Michnová ze základní školy v Neratovicích začíná hodinu rozcvičkou, při které žáci hádají, jaké číslo si učitelka myslí. V další části pak ve skupinách hledají „fintu", která jim umožní řešit následující zadané příklady:

  • Doplň číslo tak, aby dohromady vznikla 1

1/8 + 1/8 + 1/2 + ___ = 1 (1/4)

1/4 + 1/4 + 1/6 + ___ = 1 (1/3)

1/3 + 1/4 + 1/4 + ___ = 1 (1/6)

  • Seřaď podle velikosti od nejmenšího k největšímu

2/3; 1/2; 1/4; 3/8

  • Porovnejte

2/3 a 3/4; 5/6 a 6/8; 3/12 a 2/8; 2/4 a 2/3

 

Spolužáci si pak své finty sdělují a na závěr ještě celou hodinu hodnotí. A co se v hodině třeba naučili?

„Že pět devítin je menší než devět dvanáctin.“

„Že ve skupinkách se nemusíme jen hádat. Protože když děláme něco s Dejvem, tak se skoro vždycky pohádáme. Že on si stěžuje na to, že to dělám já, ale on to jakoby dělat nechce. Někdy.“