Aktuality| Hejného metoda v praxi

Hejného metoda v praxi

15. května 2018 Podívejte se na další video z výuky matematiky Hejného metodou. Tentokrát na téma ZLOMKY.

Učitelka Jitka Michnová ze základní školy v Neratovicích začíná hodinu rozcvičkou, při které žáci hádají, jaké číslo si učitelka myslí. V další části pak ve skupinách hledají „fintu", která jim umožní řešit následující zadané příklady:

  • Doplň číslo tak, aby dohromady vznikla 1

1/8 + 1/8 + 1/2 + ___ = 1 (1/4)

1/4 + 1/4 + 1/6 + ___ = 1 (1/3)

1/3 + 1/4 + 1/4 + ___ = 1 (1/6)

  • Seřaď podle velikosti od nejmenšího k největšímu

2/3; 1/2; 1/4; 3/8

  • Porovnejte

2/3 a 3/4; 5/6 a 6/8; 3/12 a 2/8; 2/4 a 2/3

 

Spolužáci si pak své finty sdělují a na závěr ještě celou hodinu hodnotí. A co se v hodině třeba naučili?

„Že pět devítin je menší než devět dvanáctin.“

„Že ve skupinkách se nemusíme jen hádat. Protože když děláme něco s Dejvem, tak se skoro vždycky pohádáme. Že on si stěžuje na to, že to dělám já, ale on to jakoby dělat nechce. Někdy.“

Zpět na hlavní stránku

Probíhá ověření zadaných údajů. Nezavírejte, prosím okno prohlížeče a vyčkejte na dokončení.