"Level UP ↑

Můj druhý ročník studia Game Artu odstartoval spoustou změn k lepšímu. Po svém ‚vyhoření‘, o kterém jsem hovořila v předchozím příspěvku, jsem se úspěšně dostala zpět do víru každodenní produktivity poháněné touhou se neustále zlepšovat a momentálně mám za sebou už několik měsíců, v nichž jsem kreslila, malovala či modelovala ve 3D naprosto každý den. V říjnu jsem se dokonce odhodlala zapojit do celosvětové kreslící výzvy zvané ‚Inktober‘. Spolu s tisíci různých umělců každý říjnový den jsem vytvářela ilustraci v reálném nebo digitálním inkoustu na zadané téma.

Má ilustrace pro Inktober, den druhý, téma: TRANQUIL

 


Má ilustrace pro Inktober, den dvanáctý, téma: WHALE

I přesto, že jsem od Inktoberu musela v polovině upustit kvůli narůstajícímu množství úkolů a povinností pramenících ze všech mých univerzitních modulů, jsem spokojená s výsledkem a hlavně s tím, co jsem se během těch pár týdnů naučila. Jedním z hlavních přínosů byl můj vypilovaný time-management, který se zlepšoval každým dnem, a ve kterém jsem byla nucena kreslit dvojitou rychlostí kvůli hodinovým ručičkám, které se dramaticky blížily dvanácté hodině večerní (mé denní deadline pro každou ilustraci) poněkud chvatněji, než by zdánlivě měly.

Když už jsem u pozdních hodin večerních – zlepšil se i můj spánkový režim, a to hlavně díky tomu, že jsem se přestěhovala ze studentských kolejí do studia, aneb jednopokojového bytu s vlastní kuchyní a koupelnou. Pryč jsou noci plné probouzení se v nelidských hodinách kvůli hlasitým parties mých spolubydlících, které zřídkakdy končily dříve, než venku začali zpívat kosi.

Abych si tuto změnu mohla dovolit, musela jsem zvýšit počet stálých zaměstnání z nuly alespoň na dvě. Momentálně pracuji jako ambasadorka Game Artu na univerzitních dnech otevřených dveří a zástupkyně on-line zákaznického servisu pro poskytovatele mého ubytování. Mezitím se level-upu dočkal i můj post v badmintonovém univerzitním týmu a jsem nyní součástí takzvaného „DMU Development Team“, který se specificky zaměřuje na rozvíjení našich schopností ve hře a zahrnuje více hodin individuálnějšího tréninku. Mimo to občas profesionálně tvořím marketingový grafický design, ať už placený, nebo dobrovolný. Například na pozici Social Media Managera pro naši univerzitní společnost ‚Games Development Society‘ (dále GDS), se kterou máme čerstvě za sebou i letošní první ‚Game Jam‘; víkend, ve kterém se sejdou studenti všech různých oborů od Game Artu po Games Programming a společně se snaží vytvořit v limitovaném čase funkční hry.

O Game Jamu bych se chtěla znovu zmínit trochu podrobněji. Diverzita her vytvořených za tento víkend mě opět donutila zamyslet se nad tím, jak flexibilní videohry opravdu mohou být a kolik různých témat se skrz ně dá probádat. Hlavní téma proběhlého Game Jamu bylo slovo „current“, které se dá rozhodně vyložit mnohotvárně (např. ‚proud‘, či ‚aktuální‘) a naši kreativní účastníci to definitivně vycítili také – výsledkem byly všemožně zajímavé hry; například hra k příležitosti nedávného 100. výročí ukončení 1. světové války, která vás přenese do role hrdinného poštovního holuba, který má za úkol doručit důležitou zprávu a vyhnout se při tom všemožným nebeským nástrahám. Díky této hře se mnoho lidí dozvědělo o opravdovém přínosu holubů a jejich užitečnosti v momentech, kdy boje dosahovaly nejdramatičtějších okamžiků. Jen oni dokázali pomoct jednotkám, kterým v bojích selhalo veškeré jiné komunikační spojení.

Další z letošních týmů se rozhodl upozornit na stále naléhavou tématiku klimatické změny a jejího drtivého dopadu na populaci polárních medvědů ve hře „Man vs. Nature“; arktické oblasti se oteplují cca. dvakrát rychleji než je globální průměr, což zapřičiňuje rapidní tání ledu, na kterém jsou polární medvědi závislí. Zmíněný tým to ve své hře vyobrazil doslovným bojem mezi člověkem a medvědem o jeden z posledních kusů ledu.

Obzvlášť v době politického a sociálního napětí, které v Anglii neustále vyvolává Brexit, byla následující hra vřele uvítaným pokusem o ulehčení situace – šlo o velice zábavný ‚taneční battle‘ mezi EU a Theresou May, v němž nechyběla očividná inspirace tanečními pohyby premiérky, které předvedla na letošní konferenci Konzervativní strany (https://www.youtube.com/watch?v=tbCDFNRA-Wo).

Game Jam mi zkrátka opět dokázal, že videohry jsou fantasticky interaktivním způsobem, jak v lidech vyvolat emoce, přiučit je něčemu novému či je upozornit na zajímavou myšlenku. To všechno se dá dokonce zvládnout i za pouhé dva dny práce, pokud máte motivaci a dobrou skupinu odhodlaných lidí. Poprvé jsem také měla možnost vidět jej z perspektivy pořadatele, jelikož jsem nyní členkou komise pro GDS. Byla to skvělá zkušenost. Měla jsem možnost zkoumat dynamiku různých týmů a celkově pozorovat, jak to nejspíš bude vypadat, až budu v jednom z takových týmů pracovat na plný úvazek. Jako pořadatelka jsem se nyní zavázala dosáhnout jednoho cíle – chtěla bych smysl game jamu posunout o level výš,  chtěla bych, aby Game Jam na konci posledního trimestru druhého ročníku měl téma podobné iniciativě organizace Games for Change (http://www.gamesforchange.org/). Abychom společně vytvořili hry, které budou mít pozitivní dopad na okolí, jmenovitě v oblasti zlepšení duševního zdraví. Tento návrh jsem dodala mým kolegům z komise, která jej odsouhlasila. Nyní dáváme dohromady osnovu, kterou na dalším Game Jamu předneseme.

Mezitím se snažím zaměřit na tvorbu vlastního portfolia a hledání stáže na léto. Zkouším neustále aplikovat nové tipy a dovednosti, učit se s logikou a pracovat na sobě každý den. Má cesta je konstantní závod za dalším malým ‚level-upem‘, které mi pomáhají postupně se dostávat trochu blíže k cíli, kterým je nyní práce v mém vysněném studiu.

V dalším příspěvku bych se ráda věnovala specifičtějšímu osvětlení procesu výroby ‚game-ready-assetů‘, jelikož právě ohledně tohoto tématu dostávám větší množství dotazů od lidí z mého okolí. Budu se tedy těšit na jaro, a doufám, že vám budu moct i ukázat hotové verze toho, na čem všem jsem za tu dobu pracovala. A je toho dost :)

"Level UP ↑
"Level UP ↑
"Level UP ↑
"Level UP ↑
"Level UP ↑