Formativní hodnocení

Formativní hodnocení

Formativní hodnocení
Téměř padesát učitelů se na konci loňského roku sešlo na dvoudenním sdílení k formativnímu hodnocení.

Celé setkání bylo zarámováno badatelským cyklem profesního učení a jednotlivé dílny byly zaměřeny například na pisatelství žáků v anglickém jazyce, stanovování kritérií úspěchů v informatice nebo tandemovou výuku při Hejného matematice. Kromě toho se účastníci seznámili s různými formami kolegiální podpory a promýšleli, jak lze ve škole začít s komunitami vzájemného učení (tzv. teaching Learning Communities, více se o nich můžete dočíst v Kritické gramotnosti č. 5 na str. 40).

Učitelé na setkání nejvíce oceňovali možnost sdílet s kolegy své odučené hodiny a společně se dívat na to, jak byly stanoveny cíle lekce a jaké důkazy o učení dětí získali. Podle závěrečné reflexe by se potřebovali naučit podávat kvalitní a věcnou zpětnou vazbu a při přípravě výuky se více věnovat cílům a důkazům o učení. Zpátky do svých škol se pak rozjeli s tím, že se k formativnímu hodnocení opět společně setkají v druhé polovině školního roku.