Vít Beran, ředitel, ZŠ Kunratice

DIGI IN | Vít Beran: Novou informatiku učíme u nás od 3. třídy

Vít Beran, ředitel, ZŠ Kunratice

Jedeme v „malé revizi“ naplno, učíme informatiku od třetí třídy, chceme dostat technologie do všech předmětů, říká ředitel ZŠ Kunratice Vít Beran. Jedním dechem ale dodává, že už není netrpělivým Beranem – ví, že změna potřebuje čas a učitelé podporu. K té ve škole patří například párová výuka v hodinách informatiky na prvním stupni. Co by ještě doporučil ředitelům, kteří se zaváděním novinek v oblasti informatiky a digitálních kompetencí začínají? Stranou nezůstalo ani téma umělé inteligence či otázka výuky psaní na klávesnici všemi deseti.

Jsem moc rád za projekt Pomáháme školám k úspěchu, protože nám pomohl vlastně udělat jednu zásadní věc, dát tomu, co chceme zavádět ve škole, systém a řád. S ním jsme začali tvořit nejenom plány osobního pedagogického rozvoje, ale ještě před nimi pedagogický plán rozvoje školy, abychom opravdu rozuměli tomu, kde jsme, jaké jsou naše vzdělávací potřeby v určitou chvíli.
člen odborného vedení

Vít Beran

ředitel ZŠ Kunratice, člen odborného týmu Pomáháme školám k úspěchu

Dneska je mi jasné, že prostě schodiště těžko přeskočíte. Musíte jít s chutí schod po schodu, a prostě jít postupně k nějakému cíli, který si určíte. A že je důležité, aby tomu všichni rozuměli ve škole, aby to co chcete vy jako ředitel, bylo chtěné i kolegy, a vy jste jim nestrkal mrtvě narozené dítě, protože to rozhodně nechtějí.

V každém případě je to o motivaci lidí ke změně, je to o tom, že rozumíme tomu, proč něco děláme a proč to chceme. Dneska se hodně spoléhám na to, že v rámci naší školy tady pobíhá hodně vzájemného učení a že kolegové dost dobře rozumí tomu, co opravdu potřebují a že si v rámci naší velké školy najdou další lidi, kteří je mohou podpořit. To je také důležitá věc, protože jako učící se prostředí potřebujete ve škole žít tu kulturu. Není to něco, co prostě se nějak tváří, ale musíte dosáhnout kvality té žité kultury ve které je normální, že lidé se navštěvují ve výuce, že spolu sdílí, že když někomu něco nejde, tak se obrátí na někoho komu to jde. Může se podívat do hodiny, společně plánují, vedou výuku, ale nejenom párově, ale když zavádí něco nového, tak se dohodnou a zavádí to společně.

Podcast DIGI IN

Další články z médií

Všechny aktuality