Jedeme v „malé revizi“ naplno, učíme informatiku od třetí třídy, chceme dostat technologie do všech předmětů, říká ředitel ZŠ Kunratice Vít Beran. Jedním dechem ale dodává, že už není netrpělivým Beranem – ví, že změna potřebuje čas a učitelé podporu. K té ve škole patří například párová výuka v hodinách informatiky na prvním stupni. Co by ještě doporučil ředitelům, kteří se zaváděním novinek v oblasti informatiky a digitálních kompetencí začínají? Stranou nezůstalo ani téma umělé inteligence či otázka výuky psaní na klávesnici všemi deseti.
zdroj: DIGI IN - podcast NPI ČR
13. 02. 2023
2 minuty čtení
Vít Beran
ředitel ZŠ Kunratice, člen odborného týmu Pomáháme školám k úspěchu
Dneska je mi jasné, že prostě schodiště těžko přeskočíte. Musíte jít s chutí schod po schodu, a prostě jít postupně k nějakému cíli, který si určíte. A že je důležité, aby tomu všichni rozuměli ve škole, aby to co chcete vy jako ředitel, bylo chtěné i kolegy, a vy jste jim nestrkal mrtvě narozené dítě, protože to rozhodně nechtějí.
V každém případě je to o motivaci lidí ke změně, je to o tom, že rozumíme tomu, proč něco děláme a proč to chceme. Dneska se hodně spoléhám na to, že v rámci naší školy tady pobíhá hodně vzájemného učení a že kolegové dost dobře rozumí tomu, co opravdu potřebují a že si v rámci naší velké školy najdou další lidi, kteří je mohou podpořit. To je také důležitá věc, protože jako učící se prostředí potřebujete ve škole žít tu kulturu. Není to něco, co prostě se nějak tváří, ale musíte dosáhnout kvality té žité kultury ve které je normální, že lidé se navštěvují ve výuce, že spolu sdílí, že když někomu něco nejde, tak se obrátí na někoho komu to jde. Může se podívat do hodiny, společně plánují, vedou výuku, ale nejenom párově, ale když zavádí něco nového, tak se dohodnou a zavádí to společně.
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION