New York – třetí rok, část druhá

Po zaslání mého posledního příspěvku to vypadalo, že už se toho moc do konce semestru nestane, ale nakonec z toho bylo velice záživné období plné překvapení.

Na konci listopadu jsem se rozhodl zkusit štěstí v soutěži na Juilliard School. Dvacet sedm houslistů ze všech programů vstoupilo do soutěže za jediným cílem a to vyhrát příležitost zahrát si Bartoka houslový koncert v Carnegie Hall pod vedením šéfdirigenta New York Philharmonic, Alana Gilberta. Dokázal jsem se probojovat do finále mezi poslední čtyři jako jediný student z bakalářskeho program a získat zde druhou cenu, což byl pro mne mohutný úspěch. Nasledující týden jsme měli zkoušky na koncertního mistra pro sezónu 2014. Opět to bylo na dvě kola a podruhé za sebou jsem byl ve finále úspěšný , takže teď už budu držet pozici koncertního mistra do konce svých studií.

Jako výsledek svých úspěšných zkoušek jsem byl zapsán na operní cyklus pod vedením šéfdirigenta Metropolitní Opery, Jamese Levina. Byl to pro mě absolutně neuvěřitelný zážitek a naučil jsem se opravdu mnoho věcí nejen od něho, ale i ze samotného procesu zkoušek. Cyklus byl nazván “Večer komických oper” a představili jsme několik aktů z oper Únos ze Serailu od Mozarta, Stavinského Mavru, Benvenuto Cellini od Hectora Berlioze a Elixír Lásky od Donizettiho.

V prosinci jsem byl osloven, abych reprezentoval The Juilliard School na benefičním koncertě v Carnegie Hall. Koncert se jmenoval “Šostakovič pro děti Sýrie” a okolo sto dvaceti muzikantů z orchestru jako jsou New York Philharmonic, Met Opera, Philadelphia Orchestra a Minnesota Orchestra, se sjelo z celého světa, aby uspořádali tuto akci a pomohli lidem v Sýrii v těchto těžkých dobách. Zároveň jsem obdržel další nabídku cestovat do Texasu na projekt nazvaný “Julliard joins Texas State”, který se konal o jarních prázdninách. Cílem této akce bylo provést několik koncertů na campusu Texas State University a pomoci rozvinout hudební oddělení a hlavně zájem o hudbu jako takovou na této univerzitě pomocí lekcí.

V tomto semestru mám stejné předměty jako v tom minulém. V hudební  teorii a historii jsme se posunuli do hudby dvacátého století a pokračuji ve studiu Francouzského jazyka. Se svým kvartetem jsme měli několik příležitostí vystoupit, mimo jiné třeba v Alice Tully Hall nebo na master classu v Chamber Music Society of Lincoln Center. Zároveň jsem vytvořil DVD nahrávku na soutěž, které bych se velice rád zúčastnil a teď vyčkávám na výsledky.