Moje první inženýrská práce

Vzhledem k tomu, že loňské léto bylo moje poslední léto před absolvováním univerzity, byl to pro mě ideální čas hledat si pracovní pozici v oboru softwarového inženýrství. Po dokončení druhého ročníku jsem měl dostatečné odborné zkušenosti, abych si mohl hledat pracovní místo u firmy, která mě skutečně zajímala, s dobrou šancí získat pracovní nabídku.

Podal jsem si aplikace  na několik pozic ve firmách v různých zemích, včetně České republiky. Po absolvování technického testu a rozhovoru s týmovým manažerem, jsem dostal pozici ve firmě Monster. Monster je americká společnost s pražskou pobočkou v Karlíně, která pracuje na projektech přidělených týmem ze San Francisca. Monster Worldwide je poskytovatelem globálních řešení pro online zaměstnání a vlastní jednu z nejvíce navštěvovaných webových stránek pro online vyhledávače práce ve Spojených státech.

Moje pozice na pražské pobočce společnosti Monster Worldwide byla role softwarového inženýra. Během stáže mi byly svěřeny zajímavé projekty, jako například rozvíjení front-endu pro webové aplikace, které umožňují přemístění dat z datových center na cloud, což má obrovský finanční přínos pro kteroukoliv firmu. Měl jsem na starosti vlastní projekt, takže jsem měl svobodu při vymýšlení vlastních přístupů k problémům, abych dosáhnul požadavků softwarových specifikací. Doufal jsem, že mi tato praxe pomůže s rozhodnutím, jakou kariéru si chci vybrat po absolvování vysokoškolského vzdělání.

Z technického hlediska jsem odešel ze stáže s jasnější představou o tom, jak navrhovat vysoce kvalitní software, protože jsem se učil od zkušených softwarových inženýrů. Naučil jsem se několik programových jazyků a API. Po této pozitivní zkušenosti jsem si jistý, že se budu chtít věnovat první dva roky po absolvování univerzity softwarovému inženýrství.