Magisterské studium v Bathu

Když jsem se dozvěděl o možnosti studovat magisterský obor v zahraničí, pocítil jsem stejný pocit jako před těmi krásnými třemi roky, kdy jsem se hlásil na bakalářské studium zde v Bathu. Ten pocit je zkrátka nepopsatelný a já jsem velice vděčný za tu příležitost tady být a studovat tu.

Tak tedy po osvěžujících letních prázdninách jsem se vydal zpět do Bathu ke studiu Magisterského titulu, v oboru Education: Leadership & Management. Toto mi opět umožnila Nadace TKFF, za což jsem jim srdečně vděčný. Čeká mě dvouroční kurz, který by mě měl připravit na vůdčí pozice ve školských institucích, dále získám praxi ve školním managementu, což bude také velmi přínosné pro budoucí povolání. Už nějakou dobu se poohlížím po novém bydlení, ale musím říct, že sehnat nové ubytování je těžší, než když jsem dělal bakaláře.

Můj kurz je rozdělen do několika předmětů a každý předmět se nějak zaměřuje na rozdílné aspekty „vedení lidí ve vzdělávacích zařízeních“. Toto se může na první pohled zdát trochu zavádějící, ale je to v podstatě celkem jednoduché. První semestr tohoto akademického roku se budeme zabývat teoretickými základy „vedení lidí“ ve vzdělávacích institucích. K tomu nám pomůže několik zahraničních profesorů, kteří na Bath Spa přijedou, aby zde pořádali semináře na naše téma a dělili se o své cenné zkušenosti. Mezi těmito profesory je i pár nejvýznamnějších autorů a teoretiků z oboru.

Moje studijní skupina se skládá „pouze“ ze tří lidí, ze kterých já jsem nejmladší. Nicméně toto je pro mě spíše výhodou, jelikož je mohu vždy požádat o radu a oni mi poradí, protože už mají ve vzdělávacím oboru letité zkušenosti. Množství materiálu k přečtení co dostáváme, je v podstatě nesrovnatelné s bakalářským studiem, na druhé straně mi to ale umožňuje se na hodiny lépe a intenzivněji připravit a opravdu porozumět probírané látce.

Dále mě čekají nějaké menší stáže, na které se už moc těším. Kromě dalších studentských povinností bych také měl už pomalu začít přemýšlet nad mojí závěrečnou magisterskou prací, na kterou se již teď moc těším. Zvažuji, že bych psal o „nedostatečné reflexi na studentův prospěch při zkouškách/testech“ a způsobech, jak tento problém zlepšit. Nebo téma blízké této problematice. Musím se však ještě rozhodnout, jestli se budu soustředit na český nebo anglický vzdělávací systém. Ačkoliv ať už se dám na jakékoliv téma, obě možnosti budou o stejné problematice, ale o jiných přístupech ze strany vzdělávacích autorit v obou zemích. Mohl bych se také soustředit jak na Česko, tak na Anglii a posléze je třeba porovnat, ale o tom až příště.

Tímto bych rád všem popřál příjemný rok 2014 plný překvapení a nových zkušeností.