Juilliard 4. rok

V květnu letošního roku jsem dokončil již třetí ročník bakalářského programu na The Juilliard School of Music v New Yorku.

Rok jsem opět započal účastí na festivalu komorní hudby Juilliard Chamberfest, kde jsem s pěti spolužáky nejprve nastudoval Čajkovského sextet „Vzpomínky na Florencii“ pod vedením Samuela Rhodese z Juilliard kvarteta, a poté ho úspěšně provedli na jednom z koncertů.

V jarním semestru jsem nadále pokračoval ve funkci koncertního mistra Juilliard Symphony a LAB orchestru. Byl jsem součástí grandiózního operního projektu šéfdirigenta Metropolitní Opery Jamese Levina, kde na programu byli komické scény z oper od Mozarta, Stravinského, Berlióze a Donizettiho. Tento projekt započal již v listopadu předchozího roku, jelikož se jednalo o velmi náročný program. Hráli jsme tři představení a všechna měla obrovský úspěch. Zároveň jsem se jako koncertní mistr účastnil Galakoncertu na konci školního roku, který uváděla Renee Fleming, dirigoval Alan Gilbert a účinkovaly hvězdy Met Opery Isabel Leonard a Susanna Phillips.

Po ukončení roku jsem se v červnu naposled vydal do Santa Barbary, kde jsem potřetí navštívil Music Academy of the West. V letošním roce zahájila Akademie spolupráci s New York Philharmonic a někteří členové orchestru včetně šéfdirigenta Alana Gilberta na kurzech vyučovali. Zároveň byl spuštěn nový program zvaný New York Philharmonic Global Academy. Vyhrál jsem konkurz, během kterého bylo vybráno deset studentů a pouze 2 houslisté. Od 3. do 14. ledna budeme spolupracovat s New York Philharmonic a mít tak možnost naostro okusit život profesionálního člena orchestru včetně zkoušek, koncertů, konkurzů a mnohých dalších povinností.

V září nastala velká změna v mém studiu. Glenn Dicterow se rozhodl jít po dlouhých 34 letech do důchodu a přestěhoval se na západní pobřeží do Los Angeles. Díky tomu mám možnost studovat s ním pouze jednou za měsíc, a tak jsem se stal zároveň žákem Sylvie Rosenberg, u které jsem do té doby studoval komorní hru. Sylvia Rosenberg má pověst velmi neúprosné profesorky, od které žáci velmi často odcházejí, ale my jsme si porozuměli výtečně a první ovoce naší spolupráce se zrodilo již během září. Rozhodl jsem se vstoupit do soutěže The Juilliard Mozart Concerto Competition. Dvoukolové soutěže se zúčastnilo okolo třiceti nejlepších houslistů z Juilliard School, do druhého kola nás postoupilo pouze pět a na konci jsem se stal vítězem. Cenou pro vítěze byl sólový koncert s Juilliard Orchestra pod taktovkou šéfdirigenta Metropolitní opery a opery v Zurichu Fabia Luisiho. 13. října jsem provedl v Alice Tully Hall Mozartův houslový koncert G dur a vysloužil jsem si velice příznivou kritiku v New York Times.

Děkuji Vám moc za podporu, díky které získám vysokoškolský titul na této prestižní škole. Během čtyř let studia jsem se setkal s velkou řadou významných a mezinárodně uznávaných osobností z hudebního světa a získal zkušenosti a zážitky, o kterých se mi nikdy ani nesnilo.