Maloň Game Awards

Antonín Maloň slaví úspěch v Nizozemsku, získal nominaci na Dutch Game Awards

Maloň Game Awards

Student oboru Creative Media & Games Technologies na Breda University of Applied Sciences a stipendista Nadace The Kellner Family Foundation se svým týmem zaujal odbornou porotu Dutch Game Awards. Jejich hra Resonance získala už během prvního roku studia nominaci v kategorii Best Student Game.

Antonín studuje v Nizozemsku druhým rokem, ale už nyní má za sebou zkušenost, která výrazně překračuje běžné školní projekty. Spolu s týmem jedenácti studentů vytvořil během pouhých osmi týdnů hru Resonance, akční twin-stick titul zasazený do stylizovaného noir prostředí. Hráč v ní ovládá dívku obdařenou magickým hlasem, která se s pomocí telekineze pokouší uniknout ze zajetí.

Úkoly v týmu byly jasně rozdělené – čtyři designéři, čtyři umělci (visual artists) a tři programátoři spojili síly ve finálním čtvrtletí akademického roku. Antonín přijal roli technického herního designéra, konkrétně si vzal na starost návrh a implementaci chování nepřátel. Právě tato kombinace kreativity a programování je oblast, která ho na herním vývoji přitahuje nejvíce.

Cesta do světa herního vývoje

Když organizátoři Dutch Game Awards oznámili nominaci Resonance v kategorii Best Student Game, byl celý tým upřímně zaskočený – šlo o jejich první mezidisciplinární projekt, na kterém pracovali během prvního ročníku studia. Slavnostní vyhlášení v Bredě 3. prosince nakonec vítězství nepřineslo, přesto šlo o okamžik, který si všichni zúčastnění budou pamatovat.

„Zisk nominace s herním titulem, na nějž jsme měli jen několik týdnů v prvním roce studia, je pro nás obrovskou motivací,“ říká Antonín. Nominace potvrdila, že jejich úsilí má reálný dopad – a zároveň otevřela dveře k dalším příležitostem v herním průmyslu.

Týmová práce tvoří budoucnost

Součástí Dutch Game Week byla i prezentace projektu na samostatném stánku, kde si Resonance mohli vyzkoušet vývojáři i fanoušci her. Pro studenty to byla významná zkušenost s profesionální prezentací vlastního díla. „Projekt vyžadoval úzkou spolupráci a společnou vizi. Jsem nesmírně vděčný, že jsem se na něm mohl podílet s tak skvělým týmem. Nyní hru plánujeme vydat na platformě Steam,“ dodává Antonín.

Maloň Dutch GameMaloň Dutch GameMaloň Dutch GameMaloň Dutch GameMaloň Dutch GameMaloň Dutch Game
Maloň Dutch Game
Maloň Dutch Game
Maloň Dutch Game
Maloň Dutch Game
Maloň Dutch Game
Maloň Dutch Game