4. rok, část druhá

V lednu jsem měl jako jeden z deseti vybraných vítězů možnost absolvovat New York Philharmonic Global Academy. Od 3. do 15. ledna jsem se stal členem jednoho z nejlepších orchestrálních těles na světě.

Program akademie se skládal převážně ze zkoušek a koncertů, ale také z vyučovacích aktivit pro nás a zároveň pro studenty základních škol. Během devíti dnů jsem absolvoval čtyři zkoušky a čtyři koncerty s orchestrem pod vedením Alana Gilberta. Na programu byly kompozice od Ravela, Nielsena a Labutí Jezero od Petra Iljiče Čajkovského. Mimo to jsme také pracovali v komorních ansamblech s členy filharmonie a na konci akademie jsme přednesli několik skladeb od Beethovena, Schuberta a Stravinského.

Určitě velkým zážitkem bylo vidět, jak orchestr pracuje v zákulisí. Měli jsme možnost účastnit se debat a schůzí, a také jsme byli pozváni do škol, kde pracovníci filharmonie vyučují hudební výuku. Byl to rozhodně velký zážitek cítit se alespoň na takto krátký čas jako jeden z členů NY Philharmonic a zároveň si uvědomit, že to není jen o hraní, ale také o mnoha dalších aktivitách.

Jelikož letos dokončuji bakalářské studium, začátkem února pro mě začalo období přijímacích zkoušek do magisterských programů. Vcelku jsem se hlásil na čtyři školy; The Juilliard School, The Manhattan School of Music, The Colburn School a University of Southern California Thornton School of Music. Na Juilliard a USC jsem se hlásil do standartních magisterských programů, na Manhattan School jsem se přihlásil do Master of Music in Orchestral Performance, což je velice úzce výběrový program pro jednoho až dva houslisty ročně. Na Colburn School jsem se přihlásil do programu zvaného Artist Diploma. Teď do prvního dubna budu čekat na výsledky o tom, co budu dělat příští rok.

Ve škole mám v tomto semestru už pouze dva předměty - francouzštinu a hudební historii. V historii probíráme téma na autenticitu historických stylů a ve francouzštině se posouváme vpřed. V posledních týdnech to probíhá spíše jako humanitární předmět než-li jazyk. Jako mid-term jsem měl za úkol napsat čtyřstránkový esej o rasismu.

Vzhledem k tomu, že tohle by mohl být můj poslední rok na The Juilliard School, snažím si to tu užít, jak nejvíce mohu. Rozhodně to stálo za to.