Student oboru Creative Media & Games Technologies na Breda University of Applied Sciences a stipendista Nadace The Kellner Family Foundation se svým týmem zaujal odbornou porotu Dutch Game Awards. Jejich hra Resonance získala už během prvního roku studia nominaci v kategorii Best Student Game.
09. 12. 2025
2 minuty čtení
Antonín studuje v Nizozemsku druhým rokem, ale už nyní má za sebou zkušenost, která výrazně překračuje běžné školní projekty. Spolu s týmem jedenácti studentů vytvořil během pouhých osmi týdnů hru Resonance, akční twin-stick titul zasazený do stylizovaného noir prostředí. Hráč v ní ovládá dívku obdařenou magickým hlasem, která se s pomocí telekineze pokouší uniknout ze zajetí.
Úkoly v týmu byly jasně rozdělené – čtyři designéři, čtyři umělci (visual artists) a tři programátoři spojili síly ve finálním čtvrtletí akademického roku. Antonín přijal roli technického herního designéra, konkrétně si vzal na starost návrh a implementaci chování nepřátel. Právě tato kombinace kreativity a programování je oblast, která ho na herním vývoji přitahuje nejvíce.
Když organizátoři Dutch Game Awards oznámili nominaci Resonance v kategorii Best Student Game, byl celý tým upřímně zaskočený – šlo o jejich první mezidisciplinární projekt, na kterém pracovali během prvního ročníku studia. Slavnostní vyhlášení v Bredě 3. prosince nakonec vítězství nepřineslo, přesto šlo o okamžik, který si všichni zúčastnění budou pamatovat.
„Zisk nominace s herním titulem, na nějž jsme měli jen několik týdnů v prvním roce studia, je pro nás obrovskou motivací,“ říká Antonín. Nominace potvrdila, že jejich úsilí má reálný dopad – a zároveň otevřela dveře k dalším příležitostem v herním průmyslu.
Součástí Dutch Game Week byla i prezentace projektu na samostatném stánku, kde si Resonance mohli vyzkoušet vývojáři i fanoušci her. Pro studenty to byla významná zkušenost s profesionální prezentací vlastního díla. „Projekt vyžadoval úzkou spolupráci a společnou vizi. Jsem nesmírně vděčný, že jsem se na něm mohl podílet s tak skvělým týmem. Nyní hru plánujeme vydat na platformě Steam,“ dodává Antonín.
2025 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION