Ohlasy| Nejbohatší Čech Kellner supluje stát. Posílá...

Nejbohatší Čech Kellner supluje stát. Posílá miliony na zlepšení výuky ve školách.

23. července 2012 - moderniobec.ihned.cz Čeští kantoři postrádají klíče k rozkódování uvažování svých žáků. To chce změnit nadace Kellnerových, která začne zlepšovat výuku učitelů v Česku. Miliardář Petr Kellner už na tento projekt posílá miliony korun ročně. Co nedělá stát, s tím začal nejbohatší Čech Petr Kellner. Ročně posílá několik milionů korun na školení učitelů. Mají se - jednoduše řečeno - naučit kvalitněji učit.

Neefektivní systém hodnocení práce českých školáků bývá mezinárodními organizacemi kritizován. Když například loni komisaři OECD mapovali vyučování českých učitelů, poněkud je zarazilo, že v písemkách z matematiky upínají největší pozornost na dvakrát podtržený výsledek.

Podle expertů čeští kantoři postrádají klíče k rozkódování uvažování svých žáků.

“Náš projekt si dal za cíl, aby se ve školách maximálně rozvíjel potenciál každého dítěte. K tomu potřebujeme metodickou podporu,“ vysvětluje mluvčí nadace Kellnerových Jitka Tkadlecová.

Částku vyčleněnou na školení nechce upřesnit - jde prý o jednotky milionů ročně.

Nadace nabídne klíče všem školám

Z peněz se zaplatí tým odborníků, kteří připravují zásobárnu úloh s návodem pro učitele. Právě z něho zjistí, na co se mají v testech a při ústním zkoušení zaměřit.

“Učitel se dozví, že když je v žákovských řešeních méně než deset obrázků, tak zanedbává vizuální chápání v matematice,“ přibližuje řeč nové pomůcky pro kantory matematiky profesor Milan Hejný, člen týmu, který v září začne tyto klíče připravovat.

Do jejich tvorby zapojí i samotné učitele a výsledek pak nadace nabídne zdarma všem školám. Podobný projekt týkající se českého jazyka už za podpory Kellnerovy nadace funguje rok a půl.

Zatímco v zemích, jako je Austrálie či Nový Zéland, podobné klíče používají již přes dvacet let, na českém ministerstvu školství na nich přestali pracovat po odchodu ministra Ondřeje Lišky.

(autor: Julie Daňková, úryvek z textu)

Zpět na hlavní stránku