1. března 2021 Zuzana Nevyjelová

Distanční výuka

Na druhý trimestr školního roku 2020/2021 se britská vláda rozhodla, že nechce, aby se studenti vysokých škol vraceli na koleje a místo toho zůstali doma na distanční výuce. Na tohle pravidlo se vztahovalo pár výjimek, takže někteří moji kamarádi byli na kolejích, ale já jsem se rozhodla zůstat v pohodlí domova.

Toto nové uspořádání mělo pár nečekaných výhod i nevýhod. Výhodou pobytu doma samozřejmě bylo, že jsem měla pohodlí, nemusela jsem se starat o vaření, praní atd. Dokonce napadla spousta sněhu, takže jsem šla na zahradu postavit sněhuláka a obecně jsem si užívala zimy, kterou bych v Británii nezažila. Díky tomu, že většina studentů a učitelů zůstala doma, byly přednášky na zoomu o to zábavnější. Spousta lidí má domácí mazlíčky, kteří se čas od času ukazují na kameře a přidávají veselý prvek do hodin.

Největší nevýhodou se ukázal nedostatek zdrojů k psaní esejí. Jelikož místní knihovna je od prosince zavřená, nemám přístup k žádným fyzickým knihám a musím se spoléhat na online zdroje, kterých není až tolik. Naštěstí učitelé jsou přizpůsobiví a chápaví a snaží se nám co nejvíc knih zpřístupnit, i když to někdy znamená celou kapitolu ručně oskenovat. Další nepříjemná část, kterou jistě pocítila většina studentů je, že se nemůžeme navzájem potkávat. Sice jsme uspořádali pár videohovorů, ale přiznejme si to, videohovory nejsou stejné jako večer strávený s kamarády naživo.

Abych nekončila tak ponuře, i když podmínky momentálně nejsou ideální, věřím, že se brzy zlepší a další trimestr budu moct strávit zase na kolejích s kamarády a spolužáky a budeme si moct vynahradit měsíce odloučení.

 

Zpět na hlavní stránku

Probíhá ověření zadaných údajů. Nezavírejte, prosím okno prohlížeče a vyčkejte na dokončení.