29. listopadu 2019 Václav Benedikt Loula

Jak si splnit své sny

Pobyt na univerzitě neustále formuje vaše sny a kariérní cíle. V mém případě měl závěr minulého ročníku velký dopad na mé celkové směřování v životě. Skrze zkouškové období jsem si velmi oblíbil filozofii především pro její hloubku a rozmanitou přítomnost abstraktních myšlenek. Proto jsem se rozhodl zdokonalit své schopnosti v tomto oboru tak, abych se mohl v budoucnosti angažovat v této branži.

Co však britské univerzity očekávají od zájemců o postgraduální studium? Jeden z mých profesorů mi poradil, že pro uchazeče je nezbytné mít prvotřídní známky, publikovat eseje a také mít alespoň nějaké pedagogické zkušenosti. Právě proto jsem začal psát filozofické články pro dva univerzitní časopisy. Vzápětí jsem pochopil, že autorské psaní mi umožnilo přemýšlet o filozofických otázkách daleko nezávisleji. Například když píšete běžné univerzitní eseje, vždy se to týká jednoho specifického tématu, a tak strávíte spoustu času pouhým vysvětlováním argumentů ostatních filozofů. Na druhou stranu, v rámci vlastní tvorby máte možnost prozkoumávat jakékoliv téma, a třeba můžete přijít s vlastní teorií či zvolit originální filozofický přístup.

Co se týče pedagogických zkušeností, v rámci Velké Británie funguje takzvaný program „MyTutor.uk“. Jedná se o online fórum, přes které doučuji studenty středních a vysokých škol dějepis a filozofii. Mimo jiné jsem se přes program Warwick Volunteers stal učitelským asistentem ve školách napříč Coventry. Díky této zkušenosti jsem si uvědomil, že žádnému konceptu plně nerozumíte, pakliže ho nedokážete stručně vysvětlit ostatním. Také mi to pomohlo zalepit díry v mých znalostech. Když se třeba během doučování zadrhnu ve svém výkladu, záhy si uvědomím co potřebuji dohnat.

Nyní už chápu, proč jsou články a pedagogické zkušenosti nezbytnou součástí postgraduálního studia. Chceme-li dosáhnout nových objevů v akademické sféře, je potřeba přemýšlet kriticky, konstruktivně a nezávisle. Zjistil jsem, že autorské psaní mi pomáhá zdokonalit mé vlastní filozofické myšlenky, zatímco doučování utužuje již nastřádané znalosti. Do budoucna tak doufám, že mne obě tyto aktivity i nadále budou učit novým věcem.

 

Zpět na hlavní stránku

Probíhá ověření zadaných údajů. Nezavírejte, prosím okno prohlížeče a vyčkejte na dokončení.