Naši stipendisté| Tereza Rozumková

Tereza Rozumková

* 1998

Střední školy

Gymnázium Rožnov pod Radhoštěm, ČR
Ackworth School, UK, absolvováno 2017

Vysoká škola

De Montfort University, UK, obor Game Art, zahájeno 2017

Emailová adresa

t.rozumkova@gmail.com

Nejoblíbenější předměty

umění a design, psychologie, cizí jazyky

Cíle

Nadále spojovat svou lásku k umění a videohrám a podílet se na tvorbě světu prospěšných her, díky kterým budou lidé moci pomáhat jak sobě, tak ostatním. Chtěla bych rozvinout svůj počáteční koncept videoher pomáhajících lidem s duševními poruchami, pracovat na vývoji takových her a tímto také využít a zpestřit cenné znalosti, které jsem o psychologii nabyla na střední škole v Anglii.

Zájmy

kresba, malba, grafika, design a umění celkově, videohry, zpěv, četba, filmy, jóga

Představení studenta

Pocházím z Ostravy, ale významnou část svého života jsem strávila v malebné vesničce jménem Tichá. V šestnácti letech jsem se rozhodla jít si za svým snem vycestovat do zahraničí a probojovala jsem se až ke stipendiu na britské soukromé škole Ackworth School, kde jsem i odmaturovala. Tato zkušenost byla nesmírně obohacující. Možnost studovat v prostředí oplývajícím podporou, kde jsou nápady všech upřímně oceňovány a nezávislé, inovativní myšlení je na prvním místě, mě naučila samostatnosti a ukázala mi, že je často mnohem prospěšnější nedržet se zpátky ve své komfortní zóně. Heslo školy ‚Non sibi sed omnibus‘ („Ne pro sebe, nýbrž pro všechny“) a celková tamější laskavá mentalita mě vedla k aktivní účasti v charitativních činnostech a upevnila mou touhu pomáhat druhým i nadále. Právě studium v Ackworthu mě postrčilo kupředu a udělalo ze mě někoho, kdo se nebojí pronásledovat i ty smělejší sny. Pomohlo mi najít způsob, jakým je možné pomoci světu a zároveň dělat něco, co mě nesmírně baví – a tímto způsobem je vývoj videoher.

Uznávám, že obor studia je to rozhodně neobvyklý, ale opravdu stojí za to. Věřím, že je na čase zříci se negativních předsudků, které videohry mnohdy stále doprovázejí. Většina her má totiž úžasné množství pozitiv, které dokážou přinést světu. Například, podle uznávaného vědeckého časopisu ‚Journal of Depression and Anxiety‘ dokážou videohry pomoci léčit duševní choroby dokonce lépe než praktiky klinické psychologie. Mnohé výsledky vědeckých studií jsou nyní nesporným důkazem, že videohry pomáhají ve vývoji mozku či rozvíjejí cenné schopnosti řešení problémů a kreativitu, nebo inspirují mnohé v zájmu o historii a kulturu. Pozitiva lze vidět i když se videohry spojí s vědou - rozluštění M-PMV, AIDS-vyvolávajícího opičího viru bylo vědcům trnem v oku již 15 let. V roce 2011 jej za pouhých 10 dní dešifrovalo 57 000 hráčů hry ‚Foldit‘ a překonalo tím superpočítače. Je nepopiratelné, že se videohry stávají platformou, která je nesmírně efektivní ve zlepšování mnohých aspektů života – a já toho chci být součástí. Chci vyvíjet prospěšné, inteligentní hry, které mají význam a potenciál pomáhat mnohým. V ideální budoucnosti bych chtěla pracovat pod záštitou společnosti ‚Games for Change‘, distribuující hry s úžasným sociálním dopadem, které jsou klíčovými nástroji v humanitárním a vzdělávacím úsilí.

Studium na De Montfort University, která je v oboru vývoje videoher světovou špičkou, mě posune blíže ke splnění těchto ambicí - velký dík tedy patří Nadaci The Kellner Family Foundation za podporu v mém úsilí.

Tereza Rozumková
Zpět na hlavní stránku