27. února 2017 Tomáš Deingruber

STIMULUS

Porozumění je to klíčové při učení. To je to, na co většina výuky v Cambridgi klade důraz, a jelikož si porozumění cením, snažím se ostatním pomoci s porozuměním toho, čemu už rozumím. Toto spolu s mojí radostí pro vysvětlování byly hlavní důvody, proč jsem doučoval. A co víc, je to také důvod, proč jsem se zapojil do projektu STIMULUS.

STIMULUS je projekt vedený univerzitou s cílem pomáhat místním školám při výuce. Když se rozhodnete být dobrovolníkem v tomto projektu, musíte si vybrat oblast, ve které chcete vypomáhat. Oblasti, z nichž lze vybírat, jsou IT, chemie, fyzika, matematika, a další. Hlavním cílem jsou přírodovědné a technické obory. Poté, co si vyberete předmět, jste přiřazeni do jedné z místních škol, od základních škol po sixth-form (pozn. škola na poslední dva roky před univerzitou, kde se studenti připravují na závěrečné zkoušky, tzv. A-levels). K tomu si ještě musíte udělat prověrku rejstříku (tzv. DBS check), jinak byste nemohli pracovat s dětmi. Po všech těchto krocích si konečně můžete užít výpomoci v hodinách.

Poté, co jsem prošel procesem výběru, jsem byl přiřazen do hodin IT na místní sixth-form. Takže už dva trimestry dojíždím každý týden do školy, která mi dává možnost si trochu více zasportovat díky tomu, že se nachází na druhém konci města. Když přijedu, učitel mi řekne, jaký je plán, ten potom také sdělí třídě a potom oba chodíme okolo třídy a pomáháme těm, kteří jsou v nesnázích.

Jaký je přínos pro dobrovolníka? Mimo dobrého pocitu z výpomoci, asistence ve výuce zlepšuje komunikační dovednosti. Čeho si opravdu cením, je možnost procvičování si angličtiny mimo akademickou sféru. Navíc je pěkné vidět, jak se anglický a český vzdělávací systém liší. Ze všech těch rozdílů mi nejvíce v hlavě utkvěly dva. Za prvé, žádný fyzický kontakt se studenty není dovolen, ani poplácání po zádech. Za druhé, zpětná vazba by měla být pozitivní, čeho už jsem si všimnul při mých supervizích na univerzitě.

Závěrem bych chtěl říci, že si STIMULUS užívám a že se těším na poslední tři hodiny, které zbývají do konce projektu v tomto akademickém roce. Doufám, že příští rok budu mít znovu čas na tento projekt. K tomu také doufám, že se mi povedlo namotivovat alespoň jednoho čtenáře k alespoň zvážení účasti na doučovacím projektu, jelikož výuka je to, co má smysl a co přináší pokrok.

odkaz: http://stimulus.maths.org/content/

 

Všechny blogy

27. června 2019

Každý konec je začátkem něčeho nového

Jak částečně trochu filozofický nadpis tohoto blogu napovídá,...

Více
27. února 2019

Studentské spolky

Jedno z lákadel orientačního týdne (v angličtině freshers‘ week), tedy prvního týdne na univerzitě,...

Více
15. listopadu 2018

Léto v Cambridge

Letos jsem poprvé strávil téměř celé léto v Cambridge. Nejenže jsem byl v Anglii poprvé osm...

Více
29. června 2018

Llanfairpwllgwyngyll

Titulek vám asi moc nenapoví, o čem je tento blog. Pokud jste ale navštívili Wales nebo vyhledávali...

Více
27. února 2018

Mindfulness

Po tři roky jsem vždy na začátku každého trimestru dostával email ohledně hodin všímavosti...

Více
20. listopadu 2017

Tak trochu jiné léto

Toto léto jsem se rozhodl strávit jinak oproti těm předchozím. Takže místo brigády, které jsem...

Více
3. července 2017

Veslování v Cambridgi

Jak jméno města může napovědět, Cambridge se rozkládá na březích řeky Cam. To znamená, že se...

Více
27. února 2017

STIMULUS

Porozumění je to klíčové při učení. To je to, na co většina výuky v Cambridgi klade důraz,...

Více
21. listopadu 2016

Michaelmas a volby

Tento Michaelmas (první trimestr) byl ve znamení tří důležitých voleb: prezidentské volby v...

Více
29. června 2016

Procházka po okolí Cambridge

Poslední trimestr skončil, a tak jsem se opět vydal v období...

Více
29. února 2016

Cyklistova rutina

Ať je venku jakékoliv počasí či jakákoliv teplota, každé ráno od pondělí do soboty strávím...

Více
22. října 2015

Jak jsem si založil bankovní účet

Třetí akademický týden právě začal a počet dní strávených v Cambridge...

Více
Zpět na hlavní stránku