Naši absolventi| Lukáš Mácha| Tak trochu nevšední studium
15. listopadu 2017 Lukáš Mácha

Tak trochu nevšední studium

Velice často slýchávám od lidí otázky typu: „Co že to vlastně studuji? Co si pod tím mají představit? Co vlastně vůbec dělám?“ a proto bych rád využil tento příspěvek jako takovou formu osvěty.

Při slově Motorsport se někomu vybaví spousta hezkých hosteskech kolem jezdců královských soutěží jako jsou Formule 1 nebo WRC, někomu záběry z filmové série Rychle a zběsile, kde Vin Diesel a Paul Walker tuní své káry pro pouliční závody. Jen malá hrstka lidí si však vybaví akci, která se odehrává za pomyslnou oponou, kterou žádná z televizí pravidelně v neděli dopoledne nevysílá a která bývá, podle mého názoru, neprávem dosti opomíjená klasickými fanoušky.

Řeč je o spoustě techniků a inženýrů ze všech možných odvětví průmyslu, kteří zapáleně pracují na přípravě závodních vozů, na jejich vývoji a kteří posunují veškeré hranice technologií. Práce těchto lidí určuje směr, kterým se celý tento svět ubírá.

Tím se dostáváme k původní myšlence. Po celé 3 roky studia (Bakalářské studium) se postupně na základní, všeobecné znalosti získané v prváku o jednotlivých prvcích automobilu, nabalují další a další informace, které postupně tvoří celou komplexni problematiku. Studuji např. Technologie Podvozku (Chassis Engineering), což zahrnuje veškerou problematiku od pneumatik, přes ráfky kol, geometrii až po volant a brzdy, dále Aplikovanou Matematiku, která se zaměřuje na řešení problémů spojených s automotive, jedná se o fluidní dynamiku, termodynamiku, aerodynamiku, pohyb těles, jejich energii, výpočty sil aj. Široce se zabývám studiem materiálů, CAD designu, dálé pohonných jednotek (Powertrain), které mě čekají v příštím semestru spolu se strukturální analýzou. Všechny předměty jsou propojené, takže je krásně vidět jaké má mé studium využití a ja si tak můžu začít dělat představu o tom co by mě v budnoucnu bavilo a čím bych se chtěl zabývat.

Velkým argumentem často bývá, že obor, který studuji se na českých univerzitách studovat nedá, lidé si nedokáží představit jak student na univerzitě tráví čas v dílně rozebíráním motorů, převodovek nebo soustruží či frézuje. Mám na to jen jednu odpověď: „Well, I guess that is difference between the educational systems.“. Na vlastní kůži pociťuji jak je praktická stránka mého studia přínosná, zvedá mé sebevědomí a motivaci. Zároveň velice děkuji nadaci The Kellner Family Foundation za podporu a vůbec umožnění takového studia, bez těchto báječných lidí bych nikdy neměl šanci ničeho z toho co jsem zmínil dosáhnout.

 

Všechny články

6. srpna 2020

Změny plánu a Online Learning

Závěrečná fáze mého studia na britské univerzitě v Derby byla...

Více
28. února 2020

Velká rozhodnutí aneb další cesta za dob...

Je to až neuvěřitelné, že už jsou to čtyři co jsem byl ve “čtvrťáku”...

Více
5. prosince 2019

O praxi

Po roce stráveném v automobilce Jaguar Land Rover, nebyl návrat na univerzitu úplně nejrůžovější,...

Více
5. prosince 2019

O praxi

Po roce stráveném v automobilce Jaguar Land Rover, nebyl návrat na univerzitu úplně nejrůžovější,...

Více
27. června 2019

Můj rok v praxi

Jen těžko se dá uvěřit, že je to už rok, co jsem začal pracovat ve společnosti Jaguar Land...

Více
27. února 2019

Elektrifikace v automobilovém průmyslu

Každý si je zcela jistě vědom rychle rostoucího trhu elektrických...

Více
9. listopadu 2018

Jaguar Land Rover

V Jaguar Land Roveru (JLR) jsem začal 25. června 2018 týdenním „Induction“ v hotelu Chesford...

Více
28. června 2018

Pracovní stáž

U studentů ve Velké Británii je velice populární, aby si v polovině svých studií odpočinuli...

Více
27. února 2018

Boj s jednotkami

První semestr plný podvozků, konstruování v SolidWorks a Aplikované matematiky, zakončen v...

Více
15. listopadu 2017

Tak trochu nevšední studium

Velice často slýchávám od lidí otázky typu: „Co že to vlastně...

Více
3. července 2017

A je po!

Od té doby, co jsem se přestěhoval do Spojeného království, plný očekávání a nervozity, jíž...

Více
22. února 2017

Studium pro život

Testovací jízdy na Silverstone v polovině září, sdílení garáží s jezdci od Porsche, první vlna...

Více
8. listopadu 2016

Polovina prvního semestru za mnou

Sedmý týden končí, což znamená, že nám zbývá už jen pět týdnů...

Více
Zpět na hlavní stránku

Probíhá ověření zadaných údajů. Nezavírejte, prosím okno prohlížeče a vyčkejte na dokončení.