Zkoušíme určit žánr spolužákovy knihy

Zkoušíme určit žánr spolužákovy knihy

4. června 2018 Dílna čtení je pro některé děti jedinečnou chvílí, kdy berou ve škole do ruky knihu, patnáct až dvacet minut si potichu čtou a potom sdílejí zážitky z četby s ostatními.

Pavlína Rosická ze základní školy v Kunraticích ve videu vede dílnu čtení v 7. ročníku. Jedna ze žaček ji začíná referátem o své oblíbené knížce a po něm už přichází čas na samostatné čtení a následné sdílení zážitků z četby.

Podle učitelky Pavlíny se děti ve čtenářských dílnách učí nejen čtenářské gramotnosti, ale také samostatnému a srozumitelnému vyjadřování. Dílny jsou navíc i výzvou pro učitele – musí být důslední, nespokojovat se s frázemi, modelováním ukazovat, že je důležité o knihách umět mluvit a v neposlední řadě děti ve čtení posouvat a neustále náročnost čtenářských dílen zvyšovat.

Podívejte se, jak dílna čtení probíhala, a přečtěte si více o našem čtenářském programu.

Zpět na hlavní stránku