Kellner posílá miliony na zlepšení výuky v českých školách

Co nedělá stát, s tím začal nejbohatší Čech Petr Kellner. Ročně posílá několik milionů korun na školení učitelů. Mají se – jednoduše řečeno – naučit kvalitněji učit. Neefektivní systém hodnocení práce českých školáků bývá mezinárodními organizacemi kritizován. Když například loni komisaři OECD mapovali vyučování českých učitelů, poněkud je zarazilo, že v písemkách z matematiky upínají největší pozornost na dvakrát podtržený výsledek. Podle expertů čeští kantoři postrádají klíče k rozkódování uvažování svých žáků.

„Náš projekt si dal za cíl, aby se ve školách maximálně rozvíjel potenciál každého dítěte. K tomu potřebujeme metodickou podporu,“ vysvětluje mluvčí nadace Kellnerových Jitka Tkadlecová. Částku vyčleněnou na školení nechce upřesnit – jde prý o jednotky milionů ročně.

Z peněz se zaplatí tým odborníků, kteří připravují zásobárnu úloh s návodem pro učitele. Právě z něho zjistí, na co se mají v testech a při ústním zkoušení zaměřit. „Učitel se dozví, že když je v žákovských řešeních méně než deset obrázků, tak zanedbává vizuální chápání v matematice,“ přibližuje řeč nové pomůcky pro kantory matematiky profesor Milan Hejný, člen týmu, který v září začne tyto klíče připravovat. Do jejich tvorby zapojí i samotné učitele a výsledek pak nadace nabídne zdarma všem školám. Podobný projekt týkající se českého jazyka už za podpory Kellnerovy nadace funguje rok a půl.

Zatímco v zemích, jako je Austrálie či Nový Zéland, podobné klíče používají již přes dvacet let, na českém ministerstvu školství na nich přestali pracovat po odchodu ministra Ondřeje Lišky.
 

(autor:Julie Daňková, úryvek z textu)

Další články z médií

Všechny aktuality