zdroj: Týdeník školství
06. 12. 2017
2 minuty čtení
Vzájemné sdílení zkušeností
„Dlouhodobým sledováním a vlastní praxí jsme došli k závěru, že každý pedagog, jehož cílem je stále vylepšovat kvalitu výuky, se nejlépe učí od svých kolegů. I takový profesionál potřebuje pro svůj další rozvoj zpětnou vazbu někoho zvenčí, někoho, komu v odborné rovině i lidsky důvěřuje,“ je přesvědčena Hana Košťálová, programová ředitelka projektu Pomáháme školám k úspěchu. „Chceme-li zlepšit učení dětí, musíme zlepšit kvalitu výuky a ta je plně v rukou učitele. Pokud tedy chceme zlepšit celý systém, je třeba do učitelů dlouhodobě investovat,“ pokračuje H. Košťálová a dodává, že investicí do učitelů nemyslí v první řadě plošné zvyšování platů, ale fakt, že vedení školy musí mít možnost podpořit kvalitu výuky přímo ve třídách či ve sborovně.
V tomto duchu se nesla i panelová diskuze na téma co a jak je třeba systémově změnit, aby se zlepšila kvalita výuky a učení, do které se zapojili vedle H. Košťálové také Vít Beran, ředitel Základní školy Kunratice, a Ivo Mikulášek, ředitel Základní školy Dobronín. O zkušenosti s první veřejnou alternativní třídou se podělila Jitka Kmentová, ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance. Odborné instituce v diskuzi reprezentovala Dana Pražáková z České školní inspekce a o zahraniční zkušenosti se podělil Rik Vanderhhauwaert, ředitel DNI-VSKO, z Belgie.
Festival pedagogické inspirace je pouze jedním z bodů činnosti projektu Pomáháme školám k úspěchu. Školy, které se do něj zapojily, zůstávají v kontaktu a jejich pracovníci mají možnost sdílet zkušenosti v průběhu celého roku. Praktickou podporu a zpětnou vazbu k výuce poskytují školám pedagogičtí konzultanti. Více informací je k dispozici na internetové stránce www.pomahameskolam.cz.
Autor | Romana Slaninová
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION