Alžběta Manová

Šifrovačka Slovácký Banksy

Alžběta Manová

Jako každý jiný student jsem si i já přála vyzkoušet si jaké to je pracovat v mém oboru. Naštěstí se mi v létě 2021 nabídla možnost prázdninové stáže, a to dokonce nedaleko od mého domova, a proto jsem strávila dva měsíce jako stážistka u firmy Edhouse s.r.o. v Uherském Hradišti. 

Byla to moje první praxe v oboru programování a musím uznat, že jsem nejdřív byla velice nervózní. Přece jenom jsem cítila, že po dvou letech studia ještě nemám tolik zkušeností a znalostí. A přestože mě první den letní stáže nervozity nezbavil, rozhodně mě namotivoval. Dostala jsem totiž za úkol vytvořit mobilní aplikaci. Tato aplikace se lišila od běžných projektů firmy, jelikož ta se většinou zabývá spíše vědeckými programy.

Nápad na projekt vznikl ještě před mou stáží, a to zejména proto, aby firma Edhouse přispěla do kultury města Uherské Hradiště, kam se teprve nedávno přistěhovala. Jednalo se o jednoduchou aplikaci, která pomocí sice smyšleného, ale poutavého příběhu provádí uživatele důležitými historickými památkami Uherského Hradiště. Není to ovšem tak jednoduché, protože k odhalení těchto míst musí uživatel nejdříve vyřešit řadu lehkých nebo obtížných šifer. Vlastně se dá říct, jak už název napovídá, že aplikace je virtuální šifrovačkou. Inspirací pro tento projekt byl street art, hlavně nejznámější street-artový umělec Banksy, proto tedy název Šifrovačka Slovácký Banksy.

Jsem ráda, že jsem tak zároveň měla příležitost zviditelnit pamětihodnosti Uherského Hradiště a přilákat více turistů k nám na Slovácko.

Alžběta Manová

Alžběta Manová

stipendistka projektu Univerzity

Ve spolupráci se Slováckým muzeem jsme tuto vizi zhruba po dobu dvou měsíců realizovali, přičemž Slovácké muzeum dodávalo materiál, články a fotografie a mým úkolem bylo právě programování. Aplikaci jsem psala v Xamarinu, pomocí programovacího jazyka C#. I přesto, že jsem tento jazyk již použila, Xamarin jako takový byl pro mě novinka, stejně jako vývoj aplikace. Kromě samotného programování jsem právě já také aplikaci nakonec publikovala do App Store a Google Play, což, musím přiznat, byla ta nejvíce stresující část, a to hlavně proto, že se mi to muselo podařit ještě před odjezdem zpět do Aberdeenu. Naštěstí se ale vše i přes komplikace povedlo a aplikace si vede dobře. Dostala se i do několika článků na internetu, a i já sama jsem měla možnost si ji vyluštit.

I přestože má práce byla převážně individuální, naučila jsem se toho hodně o tom, jak to funguje v softwarové firmě, a o vývoji mobilních aplikací. Jsem ráda, že jsem tak zároveň měla příležitost zviditelnit pamětihodnosti Uherského Hradiště a přilákat více turistů k nám na Slovácko. Doufám, že aplikace nejenže přiláká turisty do tohoto krásného města, ale také pobaví místní obyvatele třeba při víkendové procházce.

Odkazy ke stažení aplikace

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.edhouse.slovackybanksy&hl=en_GB&gl=US

https://apps.apple.com/lu/app/%C5%A1ifrova%C4%8Dka-slov%C3%A1ck%C3%BD-banksy/id1584295747