zdroj: Právo
17. 08. 2012
2 minuty čtení
Miliardář Petr Kellner si dal za cíl na několika vybraných školách sledovat výuku a analyzovat její nedostatky, které se pak pokusí tým odborníků včetně profesora didaktiky Milana Hejného analyzovat a hledat řešení. Hejný by rád díky projektu přesvědčil učitele, aby si nové metody vzali za své. Zatím podle nich prý postupuje sotva sedm procent.
Také Oldřich Botlík z Kalibra se snaží nové postupy prosadit v praxi. Jeho společnost oslovil Zbyněk Frolík, šéf úspěšné firmy Linet, která vyvíjí a vyrábí složité nemocniční postele. A Frolík rovněž chce přispět k pozvednutí úrovně matematiky.
Učitelé, kteří se do programu Kalibra Matematika s chutí zapojili, mají na dětech vyzkoušet různé projekty, které jsou ze života a které by vlastně děti uskutečnily samy. Například jeden projekt nabízí, aby si děti spočítaly, jak by jejich rodina mohla ušetřit na vodě. Žáci tedy budou řešit, kolik vody se vypustí při splachování, kolik vody spotřebují při čištění zubů, na sprchování. Mohou sestavovat tabulky a nakonec třeba porovnávat výsledky se spolužáky a hledat možnosti úspor.
„Nevadí, když děti při tom odejdou úplně někam jinam, podstatné je, že řeší vlastní problémy a že je to baví,“ říká Botlík.
Nyní se toto téma zalíbilo i politikům. Stínový ministr školství ČSSD Marcel Chládek minulý týden po boku profesora Hejného představil společný projekt, v jehož rámci by se měla založit odborná skupina, která by na vybraném vzorku škol testovala výukové metody z pera Hejného. Chládek vyzdvihl, že o jeho metody mají zájem v Polsku i na Slovensku. S Hejným spolupracuje české ministerstvo v rámci Individuálního projektu národního.
Zatím se ale nejviditelněji o popularizaci matematiky zasloužily soukromé subjekty.
(autor: Jiří Mach, úryvek z textu)
2024 © THE KELLNER FAMILY FOUNDATION