Ohlasy| I učitel by měl občas zasednout do lavic

I učitel by měl občas zasednout do lavic

12. července 2013 - Liberecký deník Dvě angličtinářky z libereckých základních škol učil člověk, který vytvořil průvodce k části iTools oblíbených učebnic jako Headway, Project, Solutions či Result.

Při slovech „hodina angličtiny" většině školáků a studentů naskočí obrázek barevné učebnice v měkkých deskách s názvem Project. Autorem průvodce k její interaktivní části iTools je Gareth Davies. A přímo od něj měly možnost se poučit dvě kantorky z libereckých základních škol Markéta Hanušová a Zuzana Poplužníková.

Pomocí pětidenního kurzu Oxford Teachers´ Academy se od září budou snažit zatraktivnit výuku cizího jazyka.

„Před dvěma lety jsem se zúčastnila semináře v Brightonu. Rozdíl mezi oběma kurzy je zásadní. V Anglii jsem byla kvůli rozšíření znalosti jazyka, zde jde o prohloubení učitelských znalostí a dovedností, sdílení myšlenek a nápadů," popisuje Markéta Hanušová, učitelka ze Základní školy Oblačná Liberec, která se kurzu chtěla zúčastnit už loni, ale dostala se kvůli velkému zájmu pouze na post náhradníka.

Hlavně nezakrnět

Obě kantorky vyučují angličtinu osm let. „Proto se snažíme zdokonalovat a neupadat do rutiny," tvrdí svorně.

„Myslím, že každý učitel by si měl čas od času zase sednout do lavic. Bude pak mít určitě víc pochopení pro své žáky," směje se Markéta Hanušová.

„Přesně tak, do kurzu jsem se přihlásila, abych nezakrněla," přitakává Zuzana Poplužníková.

Už podruhé se učitelé z českých základních škol zúčastnili v rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu tohoto prestižního výukového kurzu. Pětadvacet vyučujících z celé České republiky strávilo pět dní v Babicích u Říčan, kde se opět dostali do role žáků, aby vylepšili své učitelské schopnosti a dokázali studenty zaujmout. Z Liberce vybrali lektoři hned dvě zástupkyně.

„Chceme přispět k dalšímu zvyšování kvality výuky v českých základních školách," řekl Jan Leiner za pořadatele kurzu.

Dynamický a strhující Davies

V kurzu se angličtináři zaobírali všemi řečovými dovednostmi poslechem, mluvením, psaním i čtením. Ty doplňují další témata používání zjednodušené anglické četby, práce se slovníky nebo drama v hodinách angličtiny.

„Gareth Davies je dynamický a strhující lektor, který nenudí a dokáže zaujmout. Má spoustu nápadů, všechny aktivity má dobře připravené," zhodnotila přednášejícího Zuzana Poplužníková.

Navíc si, stejně jako její kolegyně Markéta Hanušová pochvalovala, že výuka je přizpůsobena zdejším podmínkám, takže všechny podněty bude moct při vyučování využívat.

Cílem projektu Pomáháme školám k úspěchu je připravovat podobné kurzy, jako je Oxford Teachers´ Academy, právě pro učitele z běžných základních škol, kteří mají často při vyučování ztížené podmínky.

Ve třídách mívají víc dětí a počet hodin cizího jazyka může být nižší. Absolvování kurzu jim pomůže vyučovat angličtinu na vysoké úrovni i v těchto podmínkách.

 

Projekt POMÁHÁME ŠKOLÁM K ÚSPĚCHU: Projekt pro učitele a ředitele veřejných základních škol je zaměřený na dosahování vysoké kvality výuky s důrazem na individuální přístup pedagogů k žákům.

Zpět na hlavní stránku